Wednesday, May 14, 2008

Percutian di Pulau Redang



Alhamdulillah...9 dan 10 hb Mei baru2 ni Allah izinkan untuk kami suami isteri honeymoon di Pulau Redang.....lama dah merancang baru sekarang dapat nak gi.....asalnya bercadang untuk ke Pulau Perhentian...akhirnya keputusan berubah ke Pulau Redang...lebih mudah sebab ada kawan baik abah di sana...

Dapatlah aku dan abang snorkeling sepuas hati....pagi dan petang....SUBHANALLAH...indahNYA ciptaan ALLAH.....

Rancangan untuk mencandat sotong terpaksa dibatalkan kerana waktu malam sekarang di Pulau Redang agak kerap ribut dan hujan lebat....sedisnyer....

Dan peristiwa yang x dapat dilupa bila snorkeling pagi hari di Merempat, kami hanyut dibawa arus masa kami asyik2 duk lihat coral..akhirnya kami melepasi arus laut yang agak deras...sian kat abang kena tunggu aku...nasib baik aku pakai life jacket...mmg dah x larat nak berenang ke tepian balik...abang yang x pakai life jacket boleh nak berenang sendiri ketepian tapi takkan nak tinggal aku sorang2 kat tengah laut ni...huhu....mujurlah masa tu aku x rasa gelabah pun...masih lagi teruja ngan coral2 kat bawah kaki ni...ada yang keluarkan cahaya biru dengan ikan2 yang ada disekelilingnya....SUBHANALLAH...indahnya....

Akhirnya bila rasa memang dah x dapat nak melawan arus yang semakin bawa kami ke tengah laut tu, kami buat keputusan untuk lambai kawan abah yang ada kat tepi pantai dengan syarat mintak bot amik kami.....x lama bot yang bawa kami ke salah satu tempat di Pulau Redang ni datang amik kami....alhamdulillah...kami sambung balik main2 ngan ikan dan coral di tepi2 jah....memang kebetulan pagi ni arus betul2 deras....pelawat2 lain pun diingatkan tidak melepasi bahagian2 tertentu laut....

InsyaAllah kalu ada kelapangan dan diizinkan...kita berjumpa lagi ye Pulau Redang....windunyer!!!

1 comment:

- Raudhah - said...

Amboooih! Berapa kali nak honeymoon da...awak tu berbadan dua. Ingat sikit..(Nak join gak, tapi anak4 ramai. Takde can nak bersuka ria!)

Mari berzikir...

2nd baby...

Lilypie Pregnancy tickers

Kondisi baby...

Lilypie Maternity tickers