Wednesday, October 28, 2015

Rumah Pertama

Antara perkara yang aku ingin simpan sebagai kenangan ialah tentang rumah pertama yang kami beli..

Teringat selepas beberapa hari akad nikah, waktu itu kami masih di Terengganu di rumah ibu dan ayahku. Suami nyatakan apabila kami pulang ke Kota Bharu kami tidak akan menyewa di mana-mana, tetapi kami akan tinggal di rumah ibubapanya di Kampung Kota, Kota Bharu.. paling kurang 5 tahun tempohnya.. Dahlah sebelum kahwin si dia dah arahkan aku berhenti kerja (masa tu kerja guru di SMI Al-Irsyad Kuantan) sebaik kami berkahwin dan mengikutnya untuk tinggal di Kelantan..

Apa???? (dalam hati) Oh tidak.. siapa sanggup duduk dengan mertua selama tempoh itu.. Namun aku berbisik dalam hati memujuk diri bahawa akan aku akan berjaya slow2 pujuk suamiku untuk duduk rumah sendiri juga nanti..

Namun lain ceritanya apabila aku dah mula menetap di sana.. 6 tahun duduk dengan mertua barulah kami berjaya membeli rumah sendiri.. Untuk keluar dari rumah itu dengan menyewa kami tiada daya dan kekuatan hujah untuk nyatakan hasrat itu terhadap ibu bapa mertuaku..

Cerita bagaimana aku menghabiskan kehidupanku, suami dan anak2 dengan mertua akan aku sharing dalam post yang lain.. tentulah sharing yang positif yang boleh diambil iktibar untuk pasangan lain juga.. Kami betul2 berpindah ke rumah baru kami ialah selepas 8 tahun berkahwin.. jadi 8 tahunlah aku berkongsi bumbung dengan mertua.. namun aku berjaya laluinya dengan memastikan hubungan kami sangat baik dan mesra sehingga ke hari ini.. nantikan tipsnya.. haha..

Ini rupa rumah kami masa baru dalam pembinaan awal tahun 2014.. November 2014 kami berjaya mendapat anak kuncinya.. alhamdulillah..




No comments:

Mari berzikir...

2nd baby...

Lilypie Pregnancy tickers

Kondisi baby...

Lilypie Maternity tickers