Tuesday, June 17, 2008

Cuti Sekolah!!!

Cuti sekolah adalah saat yang paling best bagi aku....yea...cuti!!!!!

Selama 2 minggu cuti sekolah aku manfaatkan seminggu di rumah ibu bapa sendiri dan seminggu lagi di rumah mertua merangkap rumah yang kami suami isteri duduk sekarang ni jugak...huhu.....memang best teman mertua.... :)

Apa yang lucu adalah aku bercuti sendiri tanpa abang di Chendering kerana abang kerja dan ada program Pemuda di Langkawi...jadi aku mintak izin ngan abang untuk berehat bersama ayahbonda di kampung...lamanya tak bercuti lama2 di sana bila dah kawin ni...kalu pun balik sebulan sekali, cuma sempat duduk 2, 3 hari jah paling lama pun....

Dan apa yang lebih melucukan lagi, kakak atas aku (kerja cikgu kat Irsyad kuantan) pun bercuti di kampung ngan anak2 tanpa suami gak...suami dia pun sibuk gak....abang sulung kami (duk kat KL) pun bercuti ngan anak2 tanpa isteri (tengah duk berpantang lagi di rumah mak ayahnya...), jadi menarik la cuti sebab masing2 seolah2 jadi anak 'bujang' che ayah balik...hehe....seronok sebenarnya berkepit ngan mak ayah ni....windunyer!!!!Dapat la tolong che ayah di kampung dan mengubat rindu mereka yang selama ni duduk berdua jah (anak2 sume jauh walaupun ada 16 orang anak).....

Adik beradik aku hampir semuanya bekerja as GURU...jadi time cuti sekolah ni memang penuh bilik di check-in oleh kami semua.....gembira je air muka che ayah waktu tu layan makan untuk kami semua. Cucu-cucu riuh kat umah...sampai tak sempat nak marking paper pun...huhu...sibuk melayan anak buah jer....dan juga dapat berjalan2, ziarah saudara mara, gi mengurut, mandi laut....

Dan hati ni memang duk merasa jugak sbb di waktu kegembiraan tu suami tiada di sisi...dah kawin ni rasa cam takleh nak berpisah lama2 pun....hati ni duk rindu jer kat suami tersayang tapi xpe.....sib baik ada phone, jadi still boleh dengar suara abang melalui telefon....


Pesanan aku untuk mereka yang pompuan yang belum kawin...TOLONGLAH BERBUAT BAIK dengan kedua orang tuamu....gembirakan hati mereka sepenuhnya selagi kamu tidak terikat ngan kontrak lain....nanti bila dah kawin...yang menjadi manusia pertama dalam hidup kamu adalah SUAMI...waktu tu kalu bertembung dua kepentingan, kepentingan suami perlu didahulukan....

Namun bagi aku, syukur sebab dapat suami yang memahami....terima kasih abang.....

Last...sampai ketemu lagi ye HOLIDAY!

No comments:

Mari berzikir...

2nd baby...

Lilypie Pregnancy tickers

Kondisi baby...

Lilypie Maternity tickers